Kuvalähde: Unsplash

Webinaari on tärkeä osa markkinointiarsenaaliasi. Hyvin toteutettu webinaari voi olla tärkeä osa strategiaasi, jolla saada lisää liidejä ja houkutella uusia asiakkaita. Ennen kuin järjestät webinaarin, sinun on mainostettava sitä varmistaaksesi, että saat osallistujia. Sähköpostimarkkinointi on loistava tapa markkinoida webinaariasi onnistuneesti.

Webinaari on verkossa järjestettävä kokous, kurssi, konferenssi, tuotelanseeraus, opetusohjelma tai seminaari. Se auttaa ihmisiä saamaan yritykseesi yhteyden aikavyöhykkeestä riippumatta ja sillä on kaupallisia ja ei-kaupallisia tarkoituksia. Sähköposti on johtava webinaarien mainostuskanava – 57 % webinaarien ilmoittautumisista tulee sähköpostin avulla.

Kanavakohtaiset webinaari-ilmoittautumiset, Adoric.com

Sähköposti on edullinen markkinointityökalu ja webinaarin myynninedistämisstrategiasi eri markkinointikanavien supertähti. Sähköpostikutsut voivat lisätä sitoutumista webinaareihisi ja lisätä kohdistettuja liidejä. Seuraavaksi jaamme kanssasi muutamia vinkkejä, joiden avulla voit mainostaa webinaariasi sähköpostitse ja tehdä sen mahdollisimman tuottavasti.

1. Lähetä esittelysähköposti

Luodaksesi toivottua hypetystä sinun kannattaa lähettää tapahtumaa edeltävä sähköposti. Osoita tämä sähköposti kaikille sähköpostimarkkinoinnin yhteystietoluettelossasi oleville ja kerro heille webinaaristasi muutama viikko etukäteen. Liitä mukaan linkki verkkosivustollesi, jossa on lisätietoja webinaarista ja esiintyjistä. Ihmiset voivat rekisteröityä sähköpostilla tai verkkosivustosi kautta.

Ensimmäisessä sähköpostissa kannattaa myös kertoa webinaaristasi ja korostaa keskustelun pääaiheita. Nämä ovat olennaisia, jotta lukija voi päättää, kiinnostaisiko webinaari häntä. Haluat osallistujiksi ihmisiä, jotka ovat aidosti kiinnostuneita, jotta he varmasti osallistuvat.

Muista liittää viestiin tapahtuman aika ja ilmoittautumislinkki.

2. Optimoi sähköpostin aiherivi

Kiinnostava sähköpostiviestin aiherivi kiinnittää tilaajasi huomion heti. Aihe luo viestisi ensivaikutelman, joten varmista, että kirjoitat sen vakuuttavasti. Se antaa lukijalle vihjeen siitä, mitä sähköposti sisältää. Älä kirjoita mitään tylsää, muuten sähköposti menee suoraan roskapostikansioon.

Muista, että huomiota herättävä aihe voi korostaa jotain ongelmaa ja vihjata ratkaisusta ongelmaan, esimerkiksi: ”Kyllästynyt vähäisiin kävijämääriin – edullinen hakukoneoptimointi voi auttaa!”

Tässä on muutamia vinkkejä toimivien aiherivien luomiseen:

  • Rajoita teksti 50 merkkiin. Se varmistaa, että teksti näkyy hyvin myös mobiililaitteissa.
  • Käytä etuja korostavaa kieltä, kuten: ”Opi myyntitekniikat, jotka kehittävät liiketoimintaasi.”
  • Sanat, kuten ”Klikkaa tästä” ja ”Älä poista”, laukaisevat roskapostisuodattimet, joten vältä niitä.
  • Älä pyri nokkeluuteen aiherivillä. Se on liian lyhyt lause, jotta kukaan voisi ymmärtää vitsisi.
  • Jos mahdollista, käytä ensimmäisenä toimintaan liittyvää sanaa.

Aiheen ohella ”lähettäjä”-nimi voidaan myös optimoida. Voit käyttää omaa nimeäsi tai sellaisen henkilön nimeä, joka on tilaajillesi tuttu. Vältä yrityksen nimen käyttöä. Ihmiset haluavat lukea viestejä ennen kaikkea oikeilta ihmisiltä.

3. Keskity esiintyjiin

Webinaaripuhujasi voivat olla houkuttelevin myyntivalttisi. Hyödynnä heidän pätevyyttään sähköpostissasi innostaaksesi asiakkaitasi. Puhujan tausta ja ansiot poistavat asiakkaidesi mahdolliset epäilykset, joten heitä kannattaa korostaa.

Jos puhujasi on tunnettu henkilö, voit lisätä hänen nimensä aiheriville. Esimerkiksi: ”Miten tulla hyväksi johtajaksi? Tunnettu tutkija Matti Meikäläinen mukana webinaarissa”.

Voit myös hyödyntää esiintyjäsi sähköpostilistaa (jos he eivät kuulu yritykseesi) ja laajentaa tavoittavuuttasi.

4. Segmentoi yleisösi

Sähköpostimarkkinoijat tietävät, miten tärkeää on tunnistaa ja kohdistaa viesti oikeille henkilöille. Jos webinaarisi kohdeyleisö on milleniaalit, ei ole mitään järkeä tavoitella mitään muuta ikäryhmää. Jos et ota huomioon vastaanottajasi kiinnostuksen kohteita, lähetät heille vain roskapostia.

Webinaarilla kannattaa yleensä tavoitella niitä henkilöitä, jotka ovat myyntitunnelin keskellä. Tavoitat asiakkaita, jotka tarvitsevat uudelleen sitouttamista, tai upouusia potentiaalisia asiakkaita, jotka tarvitsevat enemmän vakuuttelua.

Jos esimerkiksi järjestät webinaarin verkkokaupan personoinnin ja lisätyn todellisuuden tulevaisuudesta, kutsu alan ihmisiä, jotka voivat käyttää personointia ja lisättyä todellisuutta yrityksissään. Ryhmittele sähköpostilistasi sen mukaan, kuka pitää webinaarisi sisältöä tärkeimpänä.

Millaiselle yleisölle webinaarit yleensä kohdennetaan – Webinarsoftware.com

5. Tee ilmoittautumisesta helppoa

Sähköpostiviestisi pitäisi rohkaista vastaanottajaa ilmoittautumaan webinaariisi. Ilmoittautumisen tulee olla kaikkea muuta kuin hankalaa, tai ihmiset eivät rekisteröidy. Selkeät ja houkuttelevat toimintakehotuspainikkeet (CTA) sähköpostin lopussa voivat innostaa lisää ilmoittautumisia. Ne johtavat webinaarisi aloitussivulle, jossa on rekisteröitymislomake.

Tässä vinkkejä CTA-painiketta varten:

  • Sen pitää erottua näkyvästi muusta sisällöstä. Sen pitää olla suurempi ja kirkkaampi kuin mikään muu sähköpostisi teksti.
  • Sen pitää näyttää klikattavalta.
  • Valitse sopiva sijoittelu. Ympäröi toimintakehotus välilyönnillä.
  • Käytä yksinkertaisia ​​toimintasanoja. Lämmin ja henkilökohtainen tapa puhua saa lukijan tuntemaan, että puhut hänelle (esim. Varmista paikkasi)
  • Luo kiireen tuntua oikeilla sanoilla (esim. Varaa paikkasi nyt!)

6. Automatisoi muistutukset

Vahvista rekisteröityminen sähköpostitse ja käynnistä sitten automaattiset muistutukset varmistaaksesi, että potentiaalinen asiakas ei unohda webinaaria. Vältä liiallista viesteillä pommittamista ja varmista, että lähetät muistutuksen viikkoa ennen tapahtumaa ja sitten vain yhden viestin päivää ennen webinaaria.

Automatisoi nämä muistutukset, jotta voit keskittyä varsinaiseen webinaariin. Muistutusten lähettäminen manuaalisesti kaikille rekisteröityneille ihmisille voi olla melko työlästä. Älä pelkää, että useat viestit ärsyttäisivät ilmoittautuneita. He ovat rekisteröityneet tapahtumaasi. He välittävät brändistäsi ja sisällöstäsi. Muistutukset ovat paikallaan, koska elämä on kiireistä ja unohtaminen on helppoa.

Ilmoittautumisen jälkeiseen vahvistuskirjeeseen kannattaa lisätä kalenterikutsu, jonka lukija voi lisätä mieleiseensä kalenteriin. Näin lukija muistaa osallistua tapahtumaan.

Liitä webinaarin linkki myös vahvistus- ja muistutussähköposteihin. Mitä helpompi se on löytää, sitä todennäköisemmin ihmiset pääsevät webinaariin.

7. Lisää asiakaspalautteita

Asiakaspalautteiden lisääminen viestiin lisää brändisi uskottavuutta. Näytä sähköpostin vastaanottajille, kuinka muut ovat hyötyneet vastaavista webinaareista. Se rohkaisee heitä osallistumaan, koska palautteet ovat tehokas väline luottamuksen rakentamiseen. 92 % ihmisistä luottaa todennäköisemmin maksuttomiin suosituksiin kuin mihin tahansa muuhun mainontaan.

Voit liittää yhden tai kaksi palautetta sähköpostiin. Yritä käyttää ihmisiä, joista on kuvia, älä yrityksiä, jotta vastaanottaja voi samaistua palautteen antajaan. Palautteet osoittavat, että muut ihmiset ovat osallistuneet ja olleet tyytyväisiä. Palautteet kohdistuvat siihen osaan ihmistä, joka luottaa tunteisiin eikä logiikkaan. Jos toinen henkilö on hyötynyt tietystä webinaarista, muutkin todennäköisemmin osallistuvat.

8. Anna Early Bird -tarjous

Alennusten tarjoaminen aikaisin ilmoittautuneille voi olla molempia osapuolia hyödyttävää. Early Bird -tarjous tuo todennäköisesti lisää ilmoittautumisia, ja kun myyntiä tulee jo aikaisin, voit myös kasvattaa voittojasi myöhemmin.

Voit myös tarjota ennakkoon osallistuville muita bonuksia, kuten lahjan tai alennuksen jostain tuotteestasi tai palvelustasi – mitä tahansa, jotta he tuntevat olonsa arvostetuiksi. Luo houkutteleva tarjous ja sisällytä se esittelysähköpostiin, jotta ihmiset voivat rekisteröityä mahdollisimman pian.

9. Anna maistiaisia webinaarista

Ihannetapauksessa webinaarin sisältö on viimeistelty sinä päivänä, kun aloitat webinaarin sähköpostimarkkinoinnin. Voit käyttää otteita webinaarista maistiaisina. Käytä diaa, jossa on hyödyllistä tietoa ja kerro sähköpostissa tarkemmin, mitä webinaari tarjoaa.

Sellaisten tietojen jakaminen, jotka selviäisivät vasta itse webinaarissa, osoittavat vastaanottajalle, että olet valmis jakamaan arvokasta tietoa nyt ja myös webinaarissa. Se antaa lukijalle selkeämmän käsityksen webinaarista ja hyvän syyn rekisteröityä.

Sähköpostimarkkinointi – paras tapa mainostaa webinaareja

Jos noudatat yllä olevia ohjeita, huomaat, että webinaarisähköpostiviesteilläsi on parempi avausprosentti ja klikkaussuhde. Saat enemmän ilmoittautujia. Seuraa sähköpostimarkkinointikampanjoidesi tuloksia ja optimoi CTA-painikkeesi, ilmoittautumislomakkeesi ja sähköpostisi sisältö A/B-testauksella varmistaaksesi maksimaaliset tulokset.

Sähköpostimarkkinointi ei ole yksinkertaista. Tulosten saavuttaminen vaatii toistoja ja jonkin verran aikaa, mutta se on paras mainosstrategia webinaareille. Jos olet johdonmukainen ponnistelujesi kanssa, merkittävät tulokset odottavat sinua.