Sosiaalisesta mediasta on tullut yhä tärkeämpi työkalu yhä useammalle yritykselle. Markkinointitiimit pyrkivät kehittämään monikanavaisia strategioita, joissa kaikki yrityksen käyttämät eri kanavat puhaltavat yhteen hiileen ja joissa asiakkailla on lukuisia eri tapoja olla yhteydessä yritysten kanssa. Sen vuoksi tutkimme tänään, kuinka sosiaalisen median voi yhdistää uutiskirjemarkkinointiin ja etenkin sitä, kuinka somepainikkeet toimivat uutiskirjepohjissa. 

Uutiskirjeen yläosa: välitöntä näkyvyyttä

Yksi suosituimmista tavoista korostaa sosiaalisen median kanavia uutiskirjeissä on somekuvakkeiden lisääminen uutiskirjeeseen. Jos sijoitat ne uutiskirjeen yläosaan, varmistat, että yleisösi huomaa ne välittömästi. 

Katso Wizz Air -yrityksen uutiskirjettä. Yritys mainostaa Facebook-, Twitter-, Instagram-, YouTube- ja LinkedIn-tilejään uutiskirjepohjansa yläosassa:

Alatunniste muistuttaa hienovaraisesti

Somepainikkeet sijoitetaan usein myös uutiskirjeen alatunnisteeseen. Kun ne lisätään viestin alaosaan, eivät ne vie huomiota itse uutiskirjeen sisällöltä. Ne kuitenkin muistuttavat, että yrityksesi on läsnä myös sosiaalisessa mediassa. Tästä on hyvä esimerkki Clark´s-yrityksen uutiskirjeessä: 

Katso alla olevaa The Fireboxin uutiskirjettä. Yritys saa uutiskirjeensä näyttämään visuaalisesti houkuttelevilta. Heidän uutiskirjeensä ovat myös interaktiivisia ja sitouttavia. Tässä esimerkissä haluamme kuitenkin korostaa erityisesti heidän somepainikkeitaan – niiden tyyli täydentää erityisen hyvin uutiskirjeiden yleistä ilmettä. 

Vältä geneerisyyttä – kustomoi painikkeesi

Muista, että voit aina kustomoida painikkeesi. Jos markkinoit jotain erityistä asiaa, kuten arvontaa tai kilpailua, kannattaa linkata suoraan juuri siitä asiasta kertovaan somepostaukseen eikä pelkästään someprofiiliisi.  

Kannattaa miettiä myös sitä, mitä somekanavia haluat esitellä uutiskirjeessäsi. Olemme huomanneet, että yhä useammat yritykset lisäävät App Storen painikkeet somepainikkeidensa viereen. Somepainikkeiden palkki on loistava paikka myös niille. Tässä esimerkissä Wish.com mainostaa sovellustaan sekä Google Playn että App Storen painikkeiden avulla: 

Huomaa myös, että he lisäsivät Messenger-painikkeen Facebook-painikkeen viereen, mitä ei vielä näe suurimmassa osassa uutiskirjeitä. 

Toinen mainio esimerkki löytyy tästä Domino´s-yrityksen uutiskirjeestä: Domino´s-sovelluksen lataamista varten olevat painikkeet on lisätty saumattomasti somekuvakkeiden viereen. 

Katso Currys PC World -yrityksen uutiskirjettä – heidänkin somepainikkeensa herättävät huomiota ja sopivat uutiskirjeen yleiseen ilmeeseen. Huomaa myös, ettei yritys mainosta Instagram-tiliään vaan korostaa sen sijaan Pinterest-tiliä. 

Jet2holidays mainostaa myös sovellustaan ja somekanaviaan. Vaikka yritys on sijoittanut painikkeet uutiskirjeen loppuun, painikkeiden ja fonttien koko kiinnittää huomion takuuvarmasti: 

Kokeile #hashtageja

Jos olet rakentamassa vankkaa someläsnäoloa tai yritykselläsi on jo paljon seuraajia eri kanavissa, miksi et mainostaisi omaa hashtagiasi? Löysimme muutamia mainioita esimerkkejä siitä, kuinka hashtageja on käytetty sosiaalisen median painikkeiden kanssa. 

Katso The Work Stores -yrityksen uutiskirjettä. Uutiskirjeen alatunnisteessa on hyvin suunniteltu osio yrityksen somepainikkeille ja muulle yritykseen liittyvälle tiedolle. Ja tunnisteessa on myös heidän hashtaginsa. Värikkään, uutiskirjeen yleiseen tyyliin sopivan ja suoraan somepainikkeiden yläpuolelle sijoitetun hashtagin huomaa takuuvarmasti.  

La Redoute käyttää myös hashtagiaan uutiskirjepohjissaan. Sen tyyli on aiempaa esimerkkiä hienovaraisempi, mutta se on silti hienosti muotoiltu, rivivälitetty, ja lisätty somepainikkeiden yläpuolelle. Se mainostaa hienosti yrityksen läsnäoloa sosiaalisessa mediassa.  

Kokeile somepainikkeiden lisäämistä Smailyn raahaa & pudota -kirjepohjaeditorissa

Olemme käsitelleet muutamia erinomaisia esimerkkejä erilaisista somepainikkeiden käyttötavoista uutiskirjeissä. Kokeile itse, jos et ole vielä tehnyt niin. Smaily-uutiskirjepalvelun käyttäjät pystyvät lisäämään painikkeet helposti uutiskirjeisiinsä! 

 Lisää palkki somepainikkeille, yksilöi se yrityksesi näköiseksi ja käytä uutiskirjeissäsi! 

Seuraavaksi: CTA-kehotteet: mitä ne ovat ja mitä niistä tulee tietää?

CTA-kehote eli Call To Action kehottaa nimensä mukaisesti lukijaa toimimaan tietyllä tavalla. Se voi esimerkiksi kehottaa uutiskirjeen vastaanottajaa tilaamaan tuotteen (Tilaa nyt!) tai lataamaan ilmaisen oppaan (Lataa tästä!). Mutta mihin kaikkialle CTA-kehotteen voi sijoittaa uutiskirjeessä? Mitä muuta niistä on hyvä tietää? Lue artikkelistamme! 

Joko olet liittynyt sähköpostilistallemme? Saat uutiskirjeemme avulla säännöllisesti näppäriä vinkkejä tehokkaasti myyntiä kasvattavien sähköpostiviestien luomiseen. Tilaa uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla parhaista sähköpostimarkkinointivinkeistä!