Mokasitko markkinointiviestissä? Näin korjaat virheesi

Sähköpostimarkkinointi voi olla aika stressaavaa – kun painat Lähetä-nappulaa, paluuta ei enää ole. Et voi peruuttaa sitä. Voit ainoastaan testata ja oikolukea etukäteen. Toisinaan kuitenkin rikkinäiset linkit, kirjoitusvirheet, väärät päivämäärät ja kuvat, jotka piti vaihtaa ennen lähettämistä livahtavat viestiisi mukaan tai saatat jopa lähettää sen väärälle lähetyslistalle. Virheitä käy kaikille. Mutta mitä niille kannattaa tehdä? 

Anteeksipyyntö- ja virheenkorjausviestit: ajoitus ratkaisee 

Riippuen virheesi vakavuudesta, voi anteeksipyyntö olla paikallaan. Mistään pienestä mokasta, kuten harmittomasta kirjoitusvirheestä, ei tietenkään tarvitse lähettää pahoitteluviestiä. Kuitenkin jos kriittisempiä virheitä sattuu, kuten että viestiin pujahtaa väärä päivämäärä tai tarjous tai segmentoit viestin lähtemään väärälle joukolle, voi olla viisasta lähettää anteeksipyyntö- tai virheenkorjausviesti. 

Ajoitus ratkaisee. Virhe kannattaa korjata tietenkin niin pian kuin mahdollista. Tähtää siihen, että saat lähetettyä vastaanottajille oikean tiedon mahdollisimman nopeasti virheellisen viestin jälkeen. Jos esimerkiksi olet lähettänyt väärän alekoodin tai jopa mainostanut tuotetta väärällä hinnalla, ei todellakaan kannata viivytellä. 

Lisää korjaus viestin aiheeseen 

Kun olet korjannut virheen ja päättänyt lähettää anteeksipyyntö- tai korjausviestin, päivitä viestisi aihe. 

Tässä on muutamia hyödyllisiä ilmauksia, jotka voit lisätä viestin aiheeseen – haluat vastaanottajan huomaavan varmasti, että tämä on nyt se oikea versio.  

Käytä jotain näistä ilmauksista: 

  • Kirjoitusvirhe! 
  • Oikea linkki / päivämäärä / sähköposti (riippuen virheestä)  
  • Korjaus 
  • Teknisiä ongelmia 
  • Tässä oikea tieto 
  • Pyydän / pyydämme anteeksi virhettä 
  • Hups! 
  • Hups! Linkki / kuvat (tai muut virheet) korjattu 
  • Hups! Mokasimme 
  • Meidän moka! 
  • Pahoittelut sekaannuksesta 
  • Teimme virheen! 
  • Voi ei, mokasimme! 
  • Päivityksiä ja korjauksia 
  • Olemme erittäin pahoillamme 
  • Korjasimme virheemme! 
  • Korjasimme ongelman 
  • Lähetimme mahdollisesti sinulle viestin väärällä aiheella 
  • Hupsista! 
  • Sait juuri meiltä viestin, jota ei ollut tarkoitus lähettää 

Sano asiasi ytimekkäästi

Yleisesti ottaen kannattaa pitää korjausviesti lyhyenä, pyytää anteeksi virhettä ja korostaa oikeaa tietoa. Tee viestistä helposti huomattava ja ymmärrettävä. Voit tehdä sen usealla eri tavalla. Voit olla kohtelias ja kertoa teknisestä virheestä (mikäli se oli sellainen). Voit sanoa esimerkiksi jotain tällaista: 

Järjestelmässämme oli tekninen ongelma, jonka vuoksi olet saanut meiltä virheellisen sähköpostiviestin. Virhe on löydetty ja korjattu. Pahoittelut sekaannuksesta. Tässä oikeat tiedot.

Hyödynnä huumoria aina kun voit

Toinen toimiva tapa korjausviestin lähettämiseen on viestin höystäminen huumorilla (silloin kun se on sopivaa!). Muista, että vitsikkyys ei toimi kaikilla aloilla tai kaikkien ihmisten kanssa, ja jälleen kerran se riippuu myös virheen laadusta. Kuitenkin, yleensä, hauskat pahoitteluviestit tai viestin aiheet voivat keventää tunnelmaa. Tässä muutamia hyviä esimerkkejä! 

Katso FilterEasy:n sähköpostiviestiä Really Good Emails -alustalla – se on lyhyt, ytimekäs ja hyödyntää huumoria! He käyttivät seuraavanlaista viestin aihetta: “Hupsista: Joku ei ollut juonut aamukahviaan tänään.  Kurkkaa myös tätä Extensis-yrityksen luovaa viestiä, joka löytyi Really Good Emails -alustalta. 

Personointi

Jos voit tehdä anteeksipyyntö- / korjausviestistä henkilökohtaisen, tee niin! Jos lähetyslistasi on kunnossa, käytä personoituja tervehdyksiä. Jos sinulla on töissä asiakasvastaavia, jotka ovat yhteydessä asiakkaidesi kanssa, voi asiakkaille tuttu nimi sopia hyvin viestin loppuun. Voit käyttää yrityksesi nimeä lähettäjän paikalla, mutta kokeile allekirjoittaa viesti ihmisen nimellä. Varmista, että vastaanottajat pystyvät vastaamaan viestiisi – tässä tapauksessa et halua käyttää sähköpostiosoitetta, jonka viestejä ei lueta! 

 

Virheitä sattuu!

 Kaikista näistä esimerkeistä näkee, että markkinointimokia sattuu, eivätkä ne ole maailmanloppu! On monia toimivia eri tapoja pyytää anteeksi – siihen vaikuttaa se, keitä vastaanottajasi ovat sekä siitä, millainen brändisi ääni, alasi, tuotteesi tai palvelusi on. Loppujen lopuksi olemme kaikki vain ihmisiä ja ymmärrämme, että toisinaan virheitä tapahtuu! 

 Muista nämä: 

  • Tee anteeksipyynnöstä tai korjausviestistä henkilökohtainen 
  • Pidä viesti lyhyenä 

Seuraavaksi: Smailyn parhaat vinkit digimarkkinointiin: sähköpostimarkkinoinnin sanasto 

Mikä ihmeen bounce rate? Entä mitä meinaa CTA? Jos sähköpostimarkkinoinnin sanasto muistuttaa mielestäsi ulkoavaruuden olentojen kieltä, ota avuksi tämä artikkeli! Sähköpostimarkkinoinnin sanaston avulla opit kaikki alalla tarvittavat termit käden käänteessä. 

Muista vierailla säännöllisesti sivuillamme ja älä unohda tilata uutiskirjettämme. Tai mikäli olet missannut artikkelimme markkinoimisesta Z-sukupolvelle, ehkä haluat lukea sen seuraavaksi. 

Valikko