Kuinka saada uusia uutiskirjeen tilaajia?
Kuvalähde: Pixabay
Kaikilla yrittäjillä on tuotteita tai palveluita, joita he haluavat mainostaa ja luovia ideoita siitä, kuinka markkinointi onnistuu parhaalla mahdollisella ja omalle brändille uskollisella tavalla. Mitä hyötyä siitä kuitenkin on, jos on vain muutamia uutiskirjeen tilaajia eikä uusia tilaajia kuulu eikä näy? Olemme koonneet tähän artikkeliin parhaat vinkkimme siitä, kuinka saada uusia uutiskirjeen tilaajia ja kuinka saavuttaa markkinointiin liittyvät tavoitteet. Ja mikä parasta, kaikki neuvot ovat toteutettavissa ilmaiseksi, ilman markkinointibudjettiin kajoamista.
Kuinka saada lisää uutiskirjeen tilaajia: tausta
Meidän mielestämme uutiskirjeen tilaajia haaliessa kannattaa panostaa mieluummin laatuun kuin määrään. On parempi, että lähetyslistalla on 1000 sitoutunutta ja yrityksen kohdeyleisöön kuuluvaa tilaajaa kuin 500 000 tilaajaa, jotka eivät avaa uutiskirjeitä tai ole kiinnostuneita tarjotuista tuotteista ja palveluista. Jälkimmäinen on rahan, ajan ja resurssien tuhlausta. Sen vuoksi ei koskaan kannata ostaa uutiskirjeen lähetyslistaa, vaan rakentaa lähetyslista orgaanisella tavalla eli houkutella ihmiset itse tilaamaan uutiskirjeesi.
1. Kerro uutiskirjeestä verkkosivuillasi
On edelleen paljon verkkosivuja, joilla ei mainita yrityksen uutiskirjeestä halaistua sanaa. Sijoita uutiskirjeen tilauslomake, jossa kerrot houkuttelevasti, mitä hyötyä tilaamisesta on, strategiselle paikalle. Hyvä paikka sijoittaa tilauslomakkeen ponnahdusikkuna on esimerkiksi keskelle blogitekstiä tai siihen hetkeen, kun lukija on aikeissa poistua sivultasi.
Ponnahdusikkunat ovat kaikille tuttuja, mutta kun ikkuna ilmestyy juuri kun lukija on aikeissa poistua, saa siinä vielä yhden mahdollisuuden vuorovaikuttaa lukijan kanssa.
Mobiilikäyttäjien kohdalla tätä ei pysty toteuttamaan, koska laite ei huomaa lukijan sormen liikkuvan kohti sivun sulkemista. Tällöin voi hyödyntää erilaisia taktiikoita, kuten ponnahdusikkunan ilmestymistä silloin, kun sivulla vierailija on ollut tietyn aikaa epäaktiivinen.
Lisää CTA-kehote tilata uutiskirje YouTube-videosi tietoihin tai sosiaalisen median profiilisi linkkeihin.
Voit myös luoda liidimagneetin, joka todella kannustaa tilaamaan uutiskirjeesi.
2. Mainitse uutiskirje somessa – säännöllisesti
Mainitse uutiskirjeesi säännöllisesti somepostauksissasi ja lisää myös linkki sen tilaukseen. Osa someseuraajistasi on varmasti jo tilannut uutiskirjeesi, mutta väitän, että enemmistö ei ole vielä tehnyt niin. Linkin sijoittaminen kommentteihin ei suututa ketään ja voit saada aina muutaman uuden tilaajan. Lähetyslistan kasvun tahti riippuu siitä, kuinka paljon someseuraajia sinulla on ja kuinka sitoutuneita he ovat julkaisuihisi.
3. Sähköpostin allekirjoitus
Käytätkö automaattista allekirjoitusta työsähköpostissasi?
On aika yleistä käyttää allekirjoitusta, jossa luetellaan nimi, työpaikka ja erilaiset yhteydenottotavat. Tämä paikka kannattaa hyödyntää ja lisätä allekirjoitukseen linkki tilauslomakkeeseen joko linkkitekstinä tai bannerina.
Pystytkö laskemaan, kuinka monta sähköpostia sinä ja työntekijäsi vaihdatte potentiaalisten asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa päivittäin? Ja osaatko kuvitella parempaa yleisöä uutiskirjeellesi?
Pyydä tilaajiasi jakamaan uutiskirjettäsi
Voit lisätä uutiskirjeeseen osion, jossa pyydät uutiskirjeesi jo tilanneita henkilöitä jakamaan uutiskirjeesi verkostolleen tai jakamaan tilauslomakettasi. Näiden suosittelujen perusteella voi saada uusia tilaajia. Voit pyytää myös ystäviäsi ja verkostoasi jakamaan tilauslinkkiäsi heidän somekanavillaan.
Jäikö vielä tiedonnälkä? Lue seuraavaksi, kuinka luoda erottuva sähköpostin allekirjoitus!