Kuinka parantaa uutiskirjeiden sisältöä? Seitsemän vinkkiä
Sähköpostimarkkinoinnissa on loistava sijoitetun pääoman tuottoprosentti, mikäli strategiasi on tarkkaan mietitty. Jos yleisösi ei enää avaa uutiskirjeitäsi tai muuten sitoudu sisältöösi, sinulla on iso ongelma. Ja se on ikävä kyllä varsin yleistä. Vastaanottajat haluavat sisältöä, joka todella vangitsee heidän huomionsa ja motivoi heitä tutkimaan uutiskirjeitä tarkemmin.
Jotta sähköpostimarkkinoinnin sisältösi resonoi yleisösi kanssa, sinun täytyy keskittyä kahteen asiaan. Yksi: uutiskirjeissäsi tulee olla huippusisältöä. Toinen: sisällön tulee olla sitouttavaa. Tästä artikkelista saat seitsemän vinkkiä, jotka auttavat sinua molempien tavoitteiden kanssa.
1. Liitä viestiisi kysely tai äänestys
Mielipidekyselyt ja äänestykset ovat nopeasti toteutettava ja helppo työkalu, jota voit käyttää parantaaksesi sitoutuneisuutta. Ne ovat kustannustehokkaita, hyvä työkalu tiedon keräämiseen ja todella buustaavat sähköpostiviestiesi klikkaussuhteita.
Käytä äänestystä tai mielipidekyselyä uutiskirjeessäsi, ja katso mitä tapahtuu. Lukijat voivat vastata kyselyysi suoraan sähköpostiviestissäsi ja voit nähdä tulokset sivullasi. Vaihtoehtoisesti voit linkata kyselyn uutiskirjeeseesi sivultasi, ja saada näin liikennettä verkkosivullesi.
2. Nosta työntekijäsi parrasvaloihin
Kulissien takana -sisältö todella toimii. Se tuo brändillesi kasvot ja tekee henkilökunnastasi samaistuttavan yleisösi silmissä. Uutiskirjeesi on loistava kanava tämänkaltaiselle sisällölle. Vastaanottajasi odottavat näkevänsä uutiskirjeissäsi sisältöä, jota he eivät näe muualla. He haluavat sisältöä, joka on syvällisempää ja eksklusiivisempaa kuin muissa käyttämissäsi kanavissa.
Tässä on muutama tapa, joilla voit esitellä henkilökuntaasi:
- Jaa tiiminvetäjäsi haastattelu
- Esittele uusin työntekijänne
- Anna työntekijällesi mahdollisuus kirjoittaa yrityksenne blogiin
- Jaa kuvia työntekijöiden tapaamisista tai juhlista
- Kerro työntekijöidesi tukemasta aloitteesta tai hyväntekeväisyyskohteesta
Mieti, voisitko tehdä kulissien takaa -sisältöä säännöllisesti. Jos yleisösi tietää, että tällaista sisältöä on odotettavissa, he sitoutuvat todennäköisemmin jatkossa.
Lähde: Tribe Local.
3. Esittele asiakascase
Kuinka voisit jakaa relevanttia sisältöä asiakkaidesi yleisimmistä ongelmista ja korostaa samalla asiakaspalvelutaitojasi? Esittele asiakastapaus!
Aloita pohtimalla ongelmaa tai huolta, joka vaikuttaa suureen osaan asiakkaidesi elämää. Ratkaise ongelma seuraavaksi, ja kirjaa yksityiskohtaisesti ylös prosessin kulku. Myöhemmin voit käyttää näitä tietoja ja luoda yksityiskohtaisen case-tutkimuksen. Yleisösi voi oppia ja saada hyödyllistä tietoa tästä tutkimuksesta. Se kertoo myös siitä, miten tiimisi todella auttaa asiakkaitasi.
4. Vähemmän on enemmän
Saatat haluta täyttää viestisi lukuisilla eri tarjouksilla ja CTA-kehotteilla. Se ei kuitenkaan valitettavasti toimi aina parhaalla mahdollisella tavalla. Lukijasi eivät motivoidu klikkaamaan vähintään yhtä tarjoamaasi linkkiä, koska viestisi voivat vaikuttaa sotkuisilta ja niissä on liikaa eri vaihtoehtoja valittavaksi.
Tuloksena voi olla, että yleisösi poistaa viestisi tai jättää ne kokonaan huomiotta. Uutiskirjeiden kannattaa sen sijaan olla suhteellisen lyhyitä ja keskittyä yhteen tai kahteen pääpointtiin. Sijoita viestisi tärkein sisältö uutiskirjeesi alkuun, jotta parannat sitoutuneisuutta.
Lähde: Customer.io.
5. Luo tunne kiireellisyydestä
Fear of missing out eli vaille jäämisen pelko on tehokas myyntityökalu. Luomalla kiireen tunteen sähköpostiviesteihisi motivoit lukijoitasi toimimaan nyt. Voit tehdä tämän viestimällä tuotteiden pienestä määrästä tai asettamalla tarjoukselle aika- tai määrärajat.
Luo simppeli ja lyhyt viesti. Tämä vie viestin suoraan asiaan, ja antaa lukijoille mahdollisuuden keskittyä siihen kiireen tunteeseen, jota haluat heidän kokevan.
6. Muista alennukset ja tarjoukset
Kyllä, tilaajasi haluavat opettavaista, viihdyttävää ja informatiivista sisältöä. Sinun tulisi tarjota heille videoita tuotteidesi käyttämisestä, postauksia, jotka esittelevät asiantuntijuuttasi ja muuta sitouttavaa sisältöä. Samaan aikaan on tärkeää muistaa, että yleisösi tilasi uutiskirjeesi, koska he ovat kiinnostuneita tarjoamistasi tuotteista ja palveluista.
Älä ujostele mainossisältöä. Yleisösi haluaa tietää:
- Alekoodeista, joita he voivat hyödyntää
- Uusista tuotteista
- Tulevista alennusmyynneistä
Lähde: neilpatel.com.
Muista, ettei sisältömarkkinoinnin 80/20 sääntö ole aina kiveen hakattu. Se toimii parhaiten ehdotuksena. Riippuen alasi luonteesta, voi olla, että sinun todella täytyy käyttää 80 % ajastasi yleisösi sitouttamiseen, jotta saat heidän huomionsa silloin, kun markkinoit tuotteitasi. Toisissa tapauksissa yleisösi saattaa pitää enemmän siitä, että menet suoraan asiaan silloin, kun kerrot uusimmasta tarjouksestasi. Tässä on yksi tärkeä asia muistettavaksi: kaikki kohdeyleisösi jäsenet eivät välttämättä halua rakentaa syvällistä suhdetta brändisi kanssa.
7. Hyödynnä tietoa aina kun voit
Sähköpostimarkkinointisisältösi tulisi olla viihdyttävää, informatiivista ja sitouttavaa. Sen tulee pohjautua myös tietoon. Todisteena tästä toimii ero eri sisältöjen kesken. Sisällön, joka motivoi yleisöäsi tarttumaan CTA-kehotteeseesi ja sisällön, jota maksimissaan vilkaistaan ohimennen.
Sisältösi ei kuitenkaan tarvitse olla kuivaa ja akateemista. Siinä on joustavuutta, millainen tieto sopii sisältömarkkinointiin. Sinulla ei tarvitse olla jokaisen väitteesi takana tieteellistä tutkimusta, mutta väitteilläsi tulisi olla tukea taustallaan. Voit tehdä näin käyttämällä:
- Linkkejä luotettaviin artikkeleihin
- Tilastoja
- Tapaustutkimuksia
- Asiakaspalautteita
- Sosiaalisen median tykkäyksiä ja kommentteja
Teet suurimman vaikutuksen, kun sisältösi yhdistää tietoa ja tarinankerrontaa.
Mitä mieltä olet?
Voit saada loistavia tuloksia sähköpostimarkkinoinnillasi. Juju on siinä, että tarjoat yleisöllesi jatkuvasti sitouttavaa sisältöä. Hyödynnä näitä seitsemää vinkkiä saavuttaaksesi tavoitteesi.
Entä sähköpostimarkkinointikampanjasi? Kuinka pidät niiden sisällön tuoreena ja kiinnostavana?
Muista nämä:
- Pidä uutiskirjeidesi sisältö loistavana
- Tee sitouttavaa sisältöä
Seuraavaksi: Kuinka yhdistää tekstiviesti- ja sähköpostimarkkinointi?
Oletko jo kokeillut yhdistää uutiskirjemarkkinointisi tekstiviestien kanssa? Uutiskirjeiden avulla luot syvällisen asiakassuhteen yleisöösi, tekstiviestit taas auttavat tehostamaan CTA-kehotteitasi toimimaan entistä paremmin. Lue lisää täältä, miksi nämä kaksi kanavaa kannattaa yhdistää!
Joko olet tilannut uutiskirjeemme? Saat säännöllisesti rahanarvoisia vinkkejä uutiskirje- ja sähköpostimarkkinointisi nostamiseksi uudelle tasolle! Tilaa uutiskirjeemme täältä!