Kuvalähde: Freepik

Hyvää syntymäpäivää -automaatio muistaa onnitella asiakkaitasi ja uutiskirjeen tilaajiasi automaattisesti juuri oikeaan aikaan. Uutiskirjeen avulla voit myös olla yhteydessä yleisöösi ilman, että sinun tarvitsee olla erityisen sidottu mihinkään sosiaalisen median alustaan. Tavoitat ihmiset suoraan ja voit jakaa heille ajatonta sisältöä esimerkiksi erilaisten kuvien ja linkkien avulla.

Uutiskirjeen avulla voit luoda aiempaa läheisempiä suhteita ihmisten kanssa, jotka ovat kiinnostuneita tarjonnastasi. He jakavat myös henkilökohtaisia ​​tietoja tilatessaan uutiskirjeesi. Jos pyysit uutiskirjeen tilaamisen yhteydessä tietoa tilaajien syntymäpäivistä, voit analysoida nämä tiedot ja lähettää heille henkilökohtaisia ​​syntymäpäiväsähköpostiviestejä, jotta tilaajasi tuntee itsensä nähdyksi ja arvostetuksi.

Miksi hyvää syntymäpäivää -automaatio kannattaa lähettää?

Syntymäpäiväonnittelut ja -tarjoukset ovat yksi helpoimmista tavoista, joilla yritykset voivat ilahduttaa asiakkaitaan ja sitouttaa heidät. Hyvin kirjoitettu hyvää syntymäpäivää -automaatio tuo yritystäsi asiakkaitaan lähemmäksi ja luo asiakkaalle tunteen eksklusiivisuudesta – tämä tarjous on vain minulle. Kaupallisesta näkökulmasta katsottuna hyvän syntymäpäivän toivotukset ja erilaiset tarjoukset menestyvät tavanomaista uutiskirjettä tai tarjouskirjettä paremmin.

Kuinka kerätä tilaajien syntymäpäivätiedot?

Kun olet saanut tilaajiesi perustiedot, voit lähettää heille personoituja syntymäpäivätoivotuksia. Tässä on muutamia eri tapoja, joilla kerätä asiakkaan / tilaajan syntymäpäivätiedot.

Uutiskirjeen tilauslomake

Syntymäpäiväkentän lisääminen tilauslomakkeeseen on helppoa. Pidä lomake simppelinä, jotta uutiskirjeen tilaaminen olisi mahdollisimman vaivatonta. Pyydä tilaajalta vain sähköpostiosoite, nimi ja syntymäpäivä, niin pääset alkuun.

Uutiskirjeen tilaamisen jälkeen

Voit sekä kiittää tilaajaasi uutiskirjeen tilaamisesta, kertoa tarkemmin yrityksestäsi että saada heiltä lisätietoja yhdellä viestillä. Voit pyytää tilaajalta tarkempia tietoja siitä, millaisesta sisällöstä he pitävät, jotta voit tarjota jatkossa juuri heille räätälöityä sisältöä. Muista, että näiden vastausten antaminen on vapaaehtoista.

Verkkokaupan kassalla

Pyydä verkkokaupassasi ostoksia tekeviä asiakkaita antamaan syntymäpäivätietonsa. Se on vain pieni lisäys tietoihin, jotka he jo antoivat tilaamisvaiheessa.

Kuinka luoda personoitu syntymäpäivätoivotus tilaajalle?

Tärkeitä merkkipäiviä, kuten synttäreitä ja vuosipäiviä, kannattaa aina juhlia. Muistamalla tilaajiasi heidän syntymäpäivänään näytät heille, että välität heistä. Syntymäpäiväonnittelut voivat todella lujittaa asiakassuhteitasi. Tässä muutamia vinkkejä onnitteluviestin luomiseen:

  • Erottuva mallipohja: Synttäreitä tai muita tärkeitä päiviä juhlistavien viestien tulee erottua tavallisista uutiskirjeistä. Voit luoda uniikin mallipohjan synttäritoivotuksille itse tai ostaa sellaisen valmiina verkosta.
  • Ajasta toivotus etukäteen: käytä ohjelmistoa, joka näyttää tulevat syntymäpäivät, niin että voit ajastaa ne lähteväksi etukäteen. Useimmissa uutiskirje- ja sähköpostimarkkinointialustoissa on tämä ominaisuus, jolla voit suunnitella onnentoivotuksesi etukäteen ja ajastaa sen lähtemään juuri oikeaan aikaan vastaanottajalle.
  • Pidä toivotus tiiviinä: kirjoita lyhyt, sydämellinen ja personoitu hyvää syntymäpäivää -viesti.
  • Muista antaa pieni lahja: lisää viestiin pieni tarjous tai alekuponki tuotteistasi / palveluistasi. Se on mainio lahja, jonka he voivat käyttää seuraavan kerran, kun tilaavat verkkokaupastasi jotain.

Kuvalähde: Freepik

Miten tehdä sitouttava synttäritoivotus?

Erinomaisesti toimivan syntymäpäiväviestin jokaisen osa-alueen tulee olla täydellinen. Jos saat yhden osion oikein, se ei millään tapaa takaa onnistumista. Useamman osa-alueen saaminen maaliin nostaa mahdollisuuksiasi kuitenkin jo huomattavasti.

Tässä ovat parhaat vinkkimme onnistuneen syntymäpäiväonnittelun luomiseen. Vaikka kaikkia ehdotuksia ei tarvitsekaan noudattaa, mitä useamman saat toteutettua onnistuneesti, sitä enemmän sähköpostisi todennäköisesti sitouttaa yleisöään.

Kiinnitä katse visuaaliseen puoleen

Synttäriviestien tulee olla visuaalisesti yhtenäisiä ja houkuttelevia. Muista luoda mallipohja, joka yhdistetään brändiisi, erottuu muista viesteistä ja jää tilaajien mieleen.

Kuinka tehdä kuvamaailmasta erottuva?

Jos sinulla on kiire, voit käyttää myös valmiita kirjepohjia, joita löytyy uutiskirjealustalta tai erilaisilta verkkosivustoilta. Niiltä voi löytyä laaja valikoima ammattilaisten suunnittelemia mallipohjia. Jos et halua käyttää suoraan valmista pohjaa, voit hyödyntää niitä inspiroitumiseen ja ideoiden hakemiseen omaa uniikkia syntymäpäiväviestiäsi varten.

Pysy johdonmukaisena

Muista tallentaa tiedot yhteen paikkaan, jotta voit ajastaa kaikki syntymäpäiväonnittelut helposti. Voit käyttää apuna tässä erilaisia aikataulutustyökaluja tai -ohjelmia. Käytä myös mallipohjia johdonmukaisesti: käytä mallia, joka erottuu tavallisista uutiskirjeistäsi, mutta jonka tunnistaa yrityksesi viestiksi myös ulkoasunsa puolesta.

Tarkista sisältö ja teksti

Tekstillä on tärkeä rooli jokaisessa sähköpostissa. Siihen kuuluu viestin äänensävy, tiedon esittämisen tapa, sen merkitys ja paljon muuta. Muista pitää syntymäpäiväonnitteluiden teksti tiiviinä, ystävällisenä ja näyttää sen avulla, millainen brändisi persoonallisuus on.

Kaikki mitä kirjoitat viestin aiherivistä aina lopun toimintakehotukseen asti tulee kirjoittaa hyvin ja virheettömästi. Tässä on vielä muutamia vinkkejä, joilla luot tekstistä onnistuneen:

  • Pidä teksti simppelinä. Varmista, että teksti on helposti luettavissa. Tilaajasi eivät lue viestiäsi välttämättä kokonaan. Siksi tärkeimmät asiat tulee esittää ensimmäisenä.
  • Luo ja noudata yhtä tyylivalintaa. Käytä johdonmukaisesti samanlaista tyyliä ja mallipohjaa syntymäpäiväonnitteluissa.
  • Älä unohda kuvia. Tekstin ja kuvien tulee olla hyvässä tasapainossa keskenään, jotta viesti pysyy helppolukuisena ja mielenkiintoisena.
  • Keskity luettavuuteen. Puhu helposti ymmärrettävällä tavalla ja käytä lyhyitä ja yksinkertaisia lauseita.

Muista toimintakehotus (CTA)

Syntymäpäiväonnitteluun kannattaa lisätä toimintakehotus (CTA, Call to action), jotta se asiakkaan juhlimisen lisäksi palvelee myös yritystäsi. Kerro, mitä haluat tilaajan tekevän viestissä saamillaan tiedoilla. Toimintakehotus on kohta, jossa pyydät asiakasta käymään toimeen. Tehokkaat toimintakehotukset voivat auttaa saamaan lisää myyntiä. Toimintakehotus voi esimerkiksi kehottaa käyttämään tarjouksen tai alekoodin, jonka annoit tilaajalle syntymäpäivälahjaksi.

Kuvalähde: Freepik

Vuosipäiväviestit

Syntymäpäiväonnitteluiden lisäksi voit luoda myös personoituja sähköpostiviestejä, jotka juhlistavat tärkeitä virstanpylväitä asiakkaasi tai tilaajasi kanssa. Poimi seuraavat vinkit käyttöösi:

  • Tee viestistä ainutlaatuinen. Tee tilaajalle olo, että hän on arvostettu jokaisen viestin osa-alueen avulla. Kiinnitä huomiota niin tekstiin, asetteluun, kuviin kuin lahjaankin, joka voi olla pieni alennuskoodi tai tarjous vuosipäivän kunniaksi.
  • Muistele menneitä. Pyydä tilaajaa muistelemaan, millainen ensivaikutelma hänelle syntyi yrityksestäsi. Samalla muistutat heitä, miksi tilaaja alun perin halusi tilata uutiskirjeesi tai ostaa verkkokaupastasi ensimmäisen kerran.
  • Pyydä palautetta. Hyödynnä tämä tilaisuus saadaksesi palautetta uskollisilta asiakkailtasi. Voit rakentaa palautteiden avulla aiempaa vahvempia asiakassuhteita.
  • Pidä äänensävy aitona. Vuosipäiväviestin tulee olla vilpitön, yksinkertainen ja ilmaista kiitollisuutta sekä arvostusta. Käytä ystävällistä äänensävyä.

Lopuksi

Uutiskirjeet auttavat rakentamaan yleisön ihmisistä, jotka ovat aidosti kiinnostuneita yrityksestäsi ja tuotteistasi. Varmista, että käytät tätä markkinointikanavaa tehokkaasti ja että jokaisella uutiskirjeellä on oma tarkoituksensa. Paranna tilaajiesi kokemusta muistamalla heidän uniikit mieltymyksensä ja kiinnostuksenkohteensa. Muista personoida viestit ja lähettää tilaajien syntymäpäivinä heille viestejä, joiden avulla he kokevat tulevansa arvostetuiksi.