Nainen istuu kannettavan tietokoneen ääressä

Kuvalähde: Pexels 

Sähköpostipalveluntarjoajilla on suuri rooli sähköpostimarkkinoinnin onnistumisessa. Mutta parhaiden tulosten saavuttamiseksi tarvitaan myös monia muita taitoja, kuten copywritingia, visuaalisuutta, luovuutta ja toisinaan jopa kykyä HTML-koodin vianmääritykseen. Tästä artikkelista löydät loistavat ilmaisresurssit, joiden avulla voit luoda yhä parempia uutiskirjeitä. Pieni huomio: emme ole yhteistyössä minkään esittelemämme palveluntarjoajan kanssa, vinkkaamme niistä sinulle ainoastaan tiedonjakomielessä. 

Sharethrough Headline Analyzer 

Sähköpostiviestin otsikot ovat erittäin tärkeitä sähköpostimarkkinoinnissa, koska ne usein vaikuttavat siihen, avaavatko tilaajasi viestejäsi vai eivät. Kun itse uutiskirje on avattu, viestin muut otsikot sitouttavat lukijaa ja kiinnittävät heidän huomionsa.  

Sharetrough Headline Analyzer on mahtava ilmainen työkalu, jonka avulla voit parantaa sähköpostiviestiesi otsikoita ja uutiskirjeidesi sisäisiä otsikoita. Työkalu laskee otsikoidesi sana- ja merkkimäärän ja antaa sinulle arvion otsikon laadusta. Arvion voi erotella myös tarkemmin sen mukaan, kuinka sitouttava tai näkyvyyttä tuova se on. Tyypillisimmät otsikot eivät kuitenkaan aina toimi parhaiten sähköpostiviestin otsikoissa. Suosittelen silti näppärää ja ilmaista Sharethrough Headline Analyzer -työkalua, koska sen avulla voit saada parempia otsikoita niin sähköposteihisi kuin itse uutiskirjeeseenkin. 

Really Good Emails 

Suunnitteletko seuraavaa sähköpostikampanjaasi? Haluaisitko nähdä, miten muut alallasi olevat yritykset tekevät uutiskirjeensä? Haluatko saada inspiraatiota seuraavaan uutiskirjeeseesi? Jos, tutustu sivustoon Really Good Emails. Heidän sivuillaan on erittäin suuri uutiskirjegalleria, ja se on lempparisivustoni silloin, kun etsin hyviä esimerkkejä jaettavaksi. Voit selailla galleriaa sellaisenaan tai valita lukuisista eri kategorioista, joiden avulla voit rajata hakuasi. Se on ilmainen ja mahtava työkalu! 

Esimerkkejä uutiskirjeistä

Lähde: Really Good Emails

Marketing Examples 

Marketing Examples on toinen huikea ilmaisresurssi, josta ammentaa inspiraatiota copywritingiin ja markkinointikampanjoihin. Se on täynnä loistavia esimerkkejä markkinoinnista, mitä voi käyttää kaikissa eri digitaalisen markkinoinnin kanavissa. Se tarjoaa varmasti innoitusta tuleviin markkinointikampanjoihisi! 

Esimerkkejä markkinoinnista

Lähde: Marketing Examples

Verkossa toimivat HTML-editorit

Jos tarvitset HTML-editoria (jos nautit koodaamisesta tai tarvitset työkalun vianmääritykseen), on olemassa lukuisia, ilmaisia, verkossa toimivia HTML-editoreita. Vaikka ne eivät ole välttämättä juuri sähköpostin HTML-koodiin erikoistuneita työkaluja, ne ovat kuitenkin erinomainen apu yksinkertaiseen koodaukseen. Tässä on muutamia ilmaisia työkaluja, joita voit käyttää suoraan verkossa: app.bootstrapemail.com, html-online.com  ja onlinehtmleditor.dev. 

HTML-ilmaisresurssit 


Jos olet jumissa HTML-koodin kanssa tai tarvitset apua CSS-koodin kanssa, löytyy W3Schools-sivustolta hyvä HTML-resurssien tietovaranto. On tärkeää muistaa, että sähköpostien ja verkkosivujen HTML-koodaus eroaa toisistaan. Löydät sivustolta artikkeleita, joiden avulla voit oppia HTML- ja CSS-koodien perusteet (ja myös muita ohjelmistokieliä, kuten JavaScript, Python ja SQL!). Voit tutustua esimerkiksi HTML-tyyleihin tai oppia, mikä HTML-taulukko on ja kuinka sen kokoa voi säätää. Tämä sivusto kannattaa lisätä kirjanmerkkeihin! 

Oikofix

Kun oikoluet sähköpostiviestejä ja uutiskirjeitä, voi luotettava oikolukuohjelma olla suureksi avuksi. Jos mahdollista, kirjoita tekstisi tekstinkäsittelyohjelmaan, kuten Wordiin, ja käytä sen oikolukutoimintoa. Voit tarkistaa tekstisi myös Oikofix-oikolukuohjelman avulla. 

Vinkki: kun kirjoitat uutiskirjeesi tekstejä Wordin tai muun vastaavan ohjelman avulla, kannattaa teksti aina liittää ensin muistilappuohjelmaan ennen kuin viet sen uutiskirjeohjelmaasi. Muistilappuohjelma poistaa piilotetut tai näkyvät muotoilut tekstistä. Sen jälkeen voit huoletta lisätä tekstin uutiskirjeeseesi ja tietää, että tekstisi näkyy varmasti oikein. 

Kuvapankit 

Kauniit kuvat vaikuttavat merkittävästi markkinointiviestien onnistumiseen. Monilla yrityksillä ei kuitenkaan ole graafikkotiimiä tai ikiomaa valokuvaajaa tarjolla talon puolesta. Jotkin kuvapankit ovat myös aika kalliita. Budjettivaihtoehtojakin kuitenkin löytyy. Pixabay, Pexels ja Unsplash ovat kaikki mahtavia kuvapankkeja, joista löydät kuvat uutiskirjeisiisi! 

Niksi: ole luova kuvahaussa! Jos etsit kuvaa jostain tietystä aiheesta, älä tyydy käyttämään vain pelkästään sitä teemaa kuvaavaa hakusanaa. Lisää hakuun myös muita sanoja, jotka liittyvät aiheeseen ja kuvaavat tunnelmaa, jonka haluat välittää lukijoillesi. Jos etsit kuvaa esimerkiksi Black Friday -alennusmyynneistä, lisää kuvahakuun termejä kuten “tarjous”, “alennus”, “verkkokauppa” ja miksei myös “tyytyväinen asiakas”. Tämä myös vähentää riskiä, että kilpailijasi lähettäisi samankaltaisen tai jopa saman kuvan omassa Black Friday -uutiskirjeessään. 

Eikä siinä vielä kaikki. Jos haluat käyttää kuvankäsittelyohjelmaa verkossa, Befunky photo editor ja Fotor ovat vain muutamia hyviä ohjelmia käytettäväksesi. Jos taas tuskailet kuviesi taustan kanssa, saat sen poistettua näppärästi Remove.bg -ohjelmalla. 

Älä masennu pienestä sähköpostimarkkinoinnin budjetista 

Monilla pienyrityksillä on rajattu markkinointibudjetti. Mutta pieni budjetti ei tarkoita sitä, etteikö sähköpostimarkkinointisi voisi olla tehokasta. Toivottavasti suosittelemani ilmaisresurssit auttavat sinua markkinoinnissasi. Lopuksi vinkkaan, että Smaily-uutiskirjealusta on loistava ja hyvin edullinen (perustasoltaan ilmainen) vaihtoehto kauniiden, ammattimaisten uutiskirjeiden lähettämiseen. Ota siis rohkeasti yhteyttä! Ja ennen kaikkea – pysy luovana ja inspiroituneena. Onnea sähköpostimarkkinointiin!