Sähköpostimarkkinointi on erittäin tehokasta, kun se tehdään oikein. Se on loistava työkalu asiakasuskollisuuden kasvattamiseen ja asiakkaiden houkuttelemiseen kanta-asiakkaiksi. Voit luoda ja lähettää uutiskirjeitä minimivaivalla ja saavuttaa samalla suuren yleisön. Voit myös tasaisesti kasvattaa tilaajiesi määrää ja luoda myös kanta-asiakkaiden uskollisen joukon.  

Onnistuaksesi tässä tulee lähettämiesi sähköpostiviestien olla tehokkaita, ja yksi tapa tähän on grafiikan sisällyttäminen uutiskirjeisiisi. Seuraavaksi tutustumme ilmaisiin grafiikkatyökaluihin, joita voit käyttää sähköpostimarkkinoinnissa ja miksi kuvat ovat niin tärkeä osa sähköpostimarkkinoinnin kampanjoita.

1. Photopea

Photopea on ilmainen, verkossa toimiva kuvankäsittelysovellus, jonka käyttämiseen ei tarvitse Flash Playeria ja joka toimii ilman liitännäisiä (plugins). Sillä voi lukea ja tallentaa PSD-tiedostoja ja sitä käytetään rasteri- ja vektorigrafiikan editoimiseen. Voit käyttää Photopea-sovellusta myös tavalliseen kuvanmuokkaukseen. Voit muokata tasotyylejä, tekstitasoja, maskeja, älykkäitä objekteja ja paljon muuta.

Yksi suosikkiominaisuuksistamme Photopeassa on sen vaikuttava fonttivalikoima. Jos haluat lisätä kuvaasi vangitsevan tekstin, Photopea on juuri sinulle sopiva sovellus! 

2. Inkscape

Inkscape on ilmainen vektorigrafiikan muokkaamiseen tarkoitettu ohjelmisto, joka on täysin yhteensopiva XML-, SVG- ja CSS-standardien kanssa. Inkscape tukee monia alustoja ja toimii Linux-, Mac OS X- ja Windows-käyttöjärjestelmissä. 

Siinä on runsaasti erilaisia ominaisuuksia ja sitä käytetään paljon sekä taiteellisiin että teknisiin kuvituksiin (kuten logoihin ja typografiaan, kaavioihin ja vuokaavioihin, karikatyyreihin ja clip art -kuviin). Koska se käyttää vektorigrafiikkaa, sitä ei rajoita tietyt numerot tai pikselit kuten rasterigrafiikassa. Sen perusmuoto on standardoitu SVG-tiedostomuoto. Monet muut sovellukset, kuten nettiselaimet, tukevat SVG-muotoa.

3. Pixlr

Pixlr on pilvipohjainen ohjelmistopaketti kuvien muokkaamiseen ja sillä on erilaisia apuohjelmia, kuten useita erilaisia kuvaeditoreita ja kuvien jakopalvelu. Ohjelma sopii sekä yksinkertaiseen että edistyneeseen kuvien muokkaukseen. Ohjelmalla on kolme erilaista käyttösopimusta, jotka ovat Ilmainen, Premium ja Creative Pack. 

Pixlr-ohjelmassa on mahtava, ilmainen ominaisuus nimeltään Photomash Studio, jonka avulla voit luoda nopeasti laadukkaita kuvia. Pystyt muun muassa poistamaan yhdellä klikkauksella taustan kuvastasi luodaksesi hienoja profiilikuvia tai kiinnittääksesi huomion tuotteisiisi. Luovan vapauden takaamiseksi voit muokata taustan grafiikkaa.  

4. Canva

Canva on graafisen suunnittelun alusta, joka on erityisen hyödyllinen sähköpostien, sosiaalisen median ja verkkosivujen sisältöjen tekemiseen. Sillä on laaja valikoima erilaisia mallipohjia, joita voit käyttää inspiroitumiseen. Ne ovat ammattilaisten tekemiä ja vapaasti käytettävissä. 

Canvan editori on helppokäyttöinen ja voit luoda sillä paljon erilaista grafiikkaa kuten infografiikkaa ja otsikkobannereita uutiskirjeisiisi. Canvan maksullisessa versiossa on myös hyödyllinen brändityökalu, jolla voit luoda yhtenäisen ilmeen luomuksiisi värimallien, fonttien ja logojen avulla. 

5. Logocreator.io

Yrityslogo on tärkeä osa sähköpostiviestejäsi. Logo auttaa lukijoita tunnistamaan brändisi. Lisäksi se auttaa yhtenäistämään markkinointiasi ja antaa sille yhtenäisen teeman ja tyylin.

Logo Creator on ilmainen työkalu, jonka avulla voit luoda ammattimaisia yrityslogoja. Se toimii verkossa ja on helppokäyttöinen sen raahaa-ja-pudota -ominaisuuksien vuoksi. Voit lisätä logoihisi erilaisia asioita, kuten elementtejä, muotoja ja tekstiä. Voit ladata siihen myös muita kuvia tai käyttää erilaisia mallipohjia.  

6. Adobe Express

Adobe Express on samankaltainen alusta kuin Canva, jonka avulla voit luoda lukemattoman määrän erilaista grafiikkaa ilmaiseksi. Voit käyttää tätä työkalua mihin tahansa lähtien YouTube-videoiden pikkukuvista (thumbnail) ja Facebook-kansikuvista aina uutiskirjeiden otsikkobannereihin ja infografiikkaan asti. Siinä on laaja valikoima mallipohjia, valmiiksi oikeassa koossa. 

Pidämme Adobe Expressin yksinkertaisuudesta ja siitä, miten helposti ja nopeasti sillä voi muokata kuvia. Editori on myös erittäin helppokäyttöinen ja kuka tahansa oppii nopeasti sen raahaa-ja-pudota -ominaisuudet.

Graafisen suunnittelijan työpiste

Kuvalähde: Pexels

7. Pablo

Lopuksi esittelemme Pablo-alustan, joka on Bufferin luoma grafiikka-alusta. Buffer on suosittu alusta, jota käytetään ammattimaiseen sosiaalisen median hallintaan ja analysointiin. Pablo-alustalla voit luoda helposti ammattilaistason kuvia uutiskirjeisiisi. Voit luoda mitä tahansa mainoskuvista ja infografiikasta aina otsikkobannereihin ja logoihin asti.

Alustalla on myös laaja valikoima kuvapankkikuvia, joita voit käyttää luomuksissasi. Kuvia pystyy etsimään, joten löydät juuri haluamasi kuvan vain pienellä vaivalla. Se tukee myös useita yleisiä kuvakokoja ja -malleja. 

Kuinka graafiset työkalut auttavat sähköpostimarkkinoinnissa?

Asiakkaat eivät halua lukea pitkiä määriä tekstejä nykypäivän nettimaailmassa. Keskittymiskykymme on rajallinen kun surffaamme netissä ja luemme paljon sähköpostiviestejä. Grafiikka katkaisee tekstin hienosti. Se myös kiinnittää huomion. Voit käyttää sitä ohjataksesi asiakkaan huomion johonkin erityiseen asiaan, kuten tuotteeseen tai tarjoukseen. 

Käyttämällä kuvia uutiskirjeissäsi voit tehdä niistä aiempaa sitouttavampia ja kiinnostavampia. Sähköpostimarkkinointia pidetään usein tylsänä sen vuoksi, ettei kuvia välttämättä juuri käytetä. Voit muuttaa asian käyttämällä ilmaisia grafiikkatyökaluja. Voit muuttaa uutiskirjeesi sellaisiksi, joita ihmiset aidosti haluavat lukea!