Asiakaskokemukset kannattaa lisätä uutiskirjeeseen.
Kuvalähde: Pixabay

Uutiskirje antaa sinulle väylän esitellä yrityksesi toimintaa asiakkaillesi, suoraan heidän sähköpostiinsa. Tämän vuoksi uutiskirje on yksi tärkeimmistä markkinointitavoista. Kun uutiskirjeen tekee oikein, voi se kasvattaa yrityksesi myyntiä, tietoisuutta yrityksestäsi ja tuoda liikennettä verkkosivuillesi. Jotta saat parhaat tulokset, kannattaa sinun keskittyä uutiskirjeessäsi asiakkaisiisi: kuinka voit parantaa heidän elämäänsä tarjoamalla arvokasta tietoa ja ratkaisuja. Uutiskirjeen ei tulisi vaikuttaa myöskään suoralta mainokselta. Sen tulisi houkutella asiakkaat strategisesti yrityksesi pariin ja saada vastaanottajat odottamaan seuraavia uutiskirjeitä. Sen vuoksi sisällöstä tulee tehdä innostavaa ja helposti luettavaa. Yksi kiinnostava sisältö uutiskirjeeseen lisättäväksi ovat asiakaskokemukset.

Mitä asiakaskokemukset ovat?

Ne ovat kirjoitettuja tekstejä tai videoita, joissa asiakkaasi kertovat kokemuksistaan tuotteesi tai palvelusi parissa. Ne kertovat, millaisia haasteita asiakkailla oli ennen kuin he löysivät tuotteesi tai palvelusi, kuinka tuote auttoi heitä voittamaan nämä haasteet ja kuinka asiakkaasi menestyivät tämän seurauksena.

Miksi lisätä asiakaskokemuksia uutiskirjeeseen?

Ennen ostopäätöksen tekoa suurin osa asiakkaista tutkii netistä arvosteluita tuotteesta tai palvelusta. He haluavat tutustua oikeiden, itsensä kaltaisten ihmisten kokemuksiin, joilla on ollut samanlaisia ongelmia kuin heillä. Asiakaskokemukset antavat heille juuri tällaisia oivalluksia, mitä he etsivätkin. Asiakas saa tietää, kuinka tuote tai palvelu toimii, sopiiko se heille ja kuinka tuotetta / palvelua käytetään oikeassa elämässä. Kokemusten kertominen uutiskirjeessä voi olla hyvin tehokas markkinointityökalu yrityksellesi. Tämän vuoksi positiiviset asiakaskokemukset tekevät uutiskirjeistä tehokkaita:

Edullinen ja helppo tapa saada tietoa – asiakkaat saavat tarvitsemansa tiedot suoraan sähköpostiinsa. Heidän ei tarvitse käyttää aikaa arvostelujen etsimiseen netistä.

Aidot tarinat resonoivat – aidon asiakaskokemuksen kuunteleminen tai lukeminen mahdollistaa sen, että asiakas voi samaistua kertojaan. Se, että heidän kaltaisensa ihminen tai yritys löysi ratkaisun ongelmaansa yrityksesi tuotteen / palvelun avulla resonoi tehokkaammin asiakkaassasi kuin anonyymit arvostelut netissä. Tällaiset kokemustarinat herättävät empatiaa ja nopeuttavat ostopäätöksen tekoa.

Kuvalähde: Pexels

Kuinka kirjoittaa asiakaskokemuksia?

Voidaksesi kirjoittaa / kuvata asiakaskokemustarinoita, sinulla täytyy olla asiakkaita kertomassa niitä. Aloita tunnistamalla tyytyväiset kanta-asiakkaat. Pyydä heiltä lupa ja varmista, että he ymmärtävät, mitä hyötyä osallistumisesta on heille. Valmistele kysymykset, jotka aiot kysyä. Muista pitää ne avoimina, jotta asiakas vastaa laajemmin kuin pelkkä kyllä tai ei.

Kun saat vastauksesi, voit aloittaa tarinan kirjoittamisen. Aloita esittelystä – jos esimerkiksi kerrot yrityksestä, voit korostaa asiakasyrityksesi tavoitteita, heidän yrityskulttuuriaan ja kertoa hieman myös ihmisistä yrityksen takana. Tarinan tulisi olla kiinnostava, jotta vastaanottajasi jatkavat lukemista loppuun saakka. Siirry esittelystä haasteeseen ja päätä tarina tarjoamaasi ratkaisuun ja onnistuneeseen lopputulokseen. Muista hyväksyttää tarina asiakkaallasi ennen sen julkaisemista.

Kuinka käyttää asiakaskokemuksia uutiskirjeessä?

Jotta saisit asiakaskokemustarinoilla myös tuloksia, tulee sinun ajatella strategisesti. Tässä on muutama vinkki, kuinka käyttää tarinoita:

  • Tee tarinoista tiiviitä – suurimmalla osalla ihmisistä on huono keskittymiskyky. He eivät halua lukea pitkiä kappaleita saadakseen tietoa. Varmista, että pidät tarinat tiiviinä, painottaen ainoastaan tärkeitä osa-alueita.
  • Kerro tarpeeksi – pelkän etunimen kertominen ei vielä voita asiakkaita puolellesi. Pyydä kertojalta lupa käyttää hänen koko nimeään, työnimikettään, sijaintiaan ja yrityksensä nimeä. Jos saat kuvan, aina parempi. Tällaiset, tarkat tiedot auttavat rakentamaan luottamusta yritystäsi kohtaan.
  • Lisää video – monet ihmiset katsovat mieluummin videon kuin lukevat saman tiedon, minkä vuoksi video on tärkeä osa markkinointia. Voit kirjoittaa lyhyen tekstin, jossa perustelet, miksi video kannattaa katsoa, ja lisätä videolinkin CTA-painikkeeseen. Jos sinulla on esimerkiksi digitaalisen markkinoinnin toimisto, voit esimerkiksi kertoa, miten ihmiset kysyvät monesti, kuinka palvelustasi olisi heille hyötyä. Kerro vastaanottajalle, että sen sijaan, että listaisit kaikki hyödyt, annat tyytyväisen asiakkaan kertoa niistä videolla.

  • Muista CTA – tavoitteesi on lisätä myyntiä ja saada lisää liidejä. Lisäämällä CTA-painikkeen kerrot vastaanottajillesi, että seuraava askel heille on ostaa tuote tai ottaa yhteyttä.

Lopuksi

Asiakaskokemukset esittelevät oikeita ihmisiä, jotka ovat hyötyneet tuotteestasi tai palvelustasi. Ei ole olemassa parempaa tapaa houkutella uusia asiakkaita ja liidejä kuin käyttämällä näitä tarinoita markkinoinnissasi. Tarinat eivät kuitenkaan välttämättä toimi, jos ne ovat pelkästään nettisivuillasi. Tuo tarinat potentiaalisten asiakkaidesi ulottuville uutiskirjeen avulla. Toivottavasti juuri lukemasi artikkeli auttaa sinua ymmärtämään miksi ja kuinka se kannattaa tehdä.